Kategoria

Historia


Honda CBF 125
Autor: matek1 | Kategorie: Dane techniczne  Ogólnie  Historia 
17 maja 2010, 18:55

 

 

 

Honda CBF 125 – to uniwersalny motocykl z niewielkim, oszczędnym i chłodzonym powietrzem silnikiem. Lekka, zwrotna i przede wszystkim tania w codziennej eksploatacji maszyn. Cena: 9900zł

Atrakcyjna i zintegrowana z linią zbiornika paliwa owiewka czołowa z małą przyciemnianą szybą.  Nisko położone siedzenie i podwyższona kierownica ułatwiają zajęcie wygodnej, wyprostowanej pozycji. Przejrzysty, łatwy w użyciu zestaw wskaźników zaopatrzono w duży prędkościomierz oraz lampki sygnalizacyjne i wskaźnik poziomu paliwa. Duży, jasno świecący wielozwierciadłowy reflektor. Zgrabny profil tyłu motocykla o sportowej charakterystyce zakończony jest kształtną lampą tylną oraz kierunkowskazami z białymi kloszami. Gustownie ukształtowane sześcioramienne aluminiowe obręcze kół są wytrzymałe i łatwe do umycia. Sportowo wyglądające dzielone siedzenie daje możliwość wygodnego usadzenia pasażera, który ma do dyspozycji poręczny uchwyt i składane podnóżki. Lekki, jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem, zaopatrzono we wtrysk paliwa, uzyskując bardzo przyzwoitą moc i moment obrotowy, przy wyjątkowo niskim zużyciu paliwa. Podczas testów CBF125 przejechał ponad 600 km na jednym zbiorniku paliwa (13 l.). Poręczny przycisk rozrusznika zapewnia pewny start silnika w każdych warunkach pogodowych. Lekka, ale sztywna i wytrzymała stalowa rama zapewnia dużą poręczność motocykla oraz szybką reakcją na zmiany kierunku jazdy. Dobrze zestrojony 30 milimetrowy widelec teleskopowy zapewnia płynną jazdę i przewidywalne prowadzenie motocykla. Konwencjonalne amortyzatory ze sprężynami posiadającymi regulację wstępnego napięcia zwiększają komfort i stabilność, także podczas jazdy z pasażerem. Mocne, lekkie i szybko reagujące przednie hamulce wyposażono w tarczę o średnicy 240 mm. Bezdętkowe opony poprawiają komfort i stabilność jazdy, lepiej sprawują się na zakrętach , pozwalają też ograniczyć czas i koszt ewentualnych napraw.

 

      

Harley-Davidson Sportster Forty-Eight
Autor: matek1 | Kategorie: Historia 
12 maja 2010, 19:06


Harley-Davidson Sportster Forty-Eight – Jednoślad został zbudowany na bazie modelu Sportster 1200. Główną różnicą jest obecność 16-calowych kół z balonowymi oponami. Obie gumy mają szerokość 150 milimetrów. Gotowy do jazdy Harley-Davidson 48 waży 257 kilogramów. Dwucylindrowe serce motocykla ma pojemność 1,2 litra. W mieście H-D 48 powinien zużywać 5,6 l/100km. Poza obszarem zabudowanym przewidywane spalanie wynosi 4,1 l/100km.
Model Forty-Eight będzie dostępny w czarnym kolorze (Vivid Black). Za niewielką dopłatą zbiornik paliwa zostanie polakierowany na srebrno (Brilliant Silver) lub pomarańczowo (Mirage Orange). W Stanach cennik Harleya-Davidsona 48 otwiera kwota 10 499 dolarów.