Najnowsze wpisy, strona 1


Na wesoło
Autor: matek1 | Kategorie: Ogólnie 
15 maja 2010, 18:47

Kolejny filmik z jutuba, Tym razem coś wesołego.

315 km/h Suzuki Hayabuza
Autor: matek1
14 maja 2010, 18:43

Przeglądając dzisiaj YouTube postanowiłem poszukać jakiegoś filmiku pokazujące jak szybkie potrafią być ścigacze. Długo szukać nie musiałem. Wiedziałem, że motory są szybkie, ale że tak to niekoniecznie. Jak dla mnie to prędkość oszałamiająca i raczej bym się nie odważył tyle przydusić na publicznej drodze. Piszę raczej, bo stare powiedzonko mówi “nigdy nie mów nigdy”, więc różnie to może być. Osobiście najszybciej jechałem autkiem 200 jako kierowca i 270 jako pasażer. W tej drugiej sytuacji było już ciężko :). Na koniec tego wpisu filmik, dzięki któremu poczujecie się prawie jak za kierownicą Hayabuzy.

 

Honda NSR 125
Autor: matek1 | Kategorie: Dane techniczne 
13 maja 2010, 19:07

Honda NSR 125

 
Okres Produkcji 1988-2002
Miejsce Produkcji Włochy
Klasa Motocykl sportowy
Skrzynia 6-biegowa
Masa własna 132kg
Pojemnośc 13l
Producent Honda
Wysokośc siodła 790 mm
Silnik 124,8cm³ jednocylindrowy
Szerokośc 670mm
Wersje i Oznaczenia
Autor: matek1 | Kategorie: Dane techniczne 
Tagi: wersje  
13 maja 2010, 19:00

Wersje i oznaczenia

 

125 SP – tzw. Sport production Wersja sportowa. Osiągała najwyższe prędkości, i rozwijała najwyższą moc 125 R – wersja o seryjnym oznaczeniu 125 F – wersja Naked (bez bocznych plastików i kwadratową przednią lampą) 125 RR – wersja sportowa przeznaczona na tor (źródła niepotwierdzone)

 

 

Oznaczenia

W zależności od kraju odbiorcy, numer VIN był inny ponieważ produkowano kilka wersji różniące się głównie osprzętem silnika dostosowanym do prawa różnych krajów.

JC20 – oznaczenie fabryczne modelu NSR 125 produkowanego w latach 1988 – 1994.

JC22 – oznaczenie fabryczne modelu NSR 125 produkowanego w latach 1993 – 2003.

Włochy

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22A lub ZDCJC22D. Wersja w pełni odblokowana,posiadająca moduł od zaworu wydechowego o oznaczeniu TV78, który otwiera zawór w 100%, osiąga moc 28 koni mechanicznych.

Wielka Brytania

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22C.

Francja

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22B. Wersja zablokowana,posiada moduł od zaworu wydechowego o oznaczeniu TV124, który otwiera zawór tylko do 70% oraz zablokowany moduł zapłonowy. Wersja ta przeznaczona była również na rynek niemiecki (prędkość maksymalna 80 km/h).

Szwarcaria

Numery ramy zaczynają się od ZDCJC22E. Wersja najbardziej zablokowana.

Japonia

Numery ramy zaczynają się od HI-JC20[gwiazdka]1****[gwiazdka]

 

Silnik
Autor: matek1 | Kategorie: Dane techniczne 
Tagi: silnik  
13 maja 2010, 18:50

Silnik

Motocykl został wyposażony w silnik dwusuwowy o pojemności 125 cm³, chłodzony cieczą, z układem dolotowym wyposażonym w zawór membranowy, układem wydechowym z zaworem wydechowym RC-Valve (zmieniającym czas otwarcia okna wydechowego silnika dwusuwowego) i skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Silnik ma oznaczenie JC20, jednostka napędowa w modelu JC22 się nie zmieniła i został ten sam silnik ze starego modelu. Jest to silnik niezawodny. Dużą zaletą jest dostępność części. Moc silnika wynosi 32 koni mechanicznych w wersji w pełni odblokowanej. Na rynek europejski ten sportowy motocykl zazwyczaj jest ograniczony do zaledwie 15 koni mechanicznych, zgodnie z prawem ruchu drogowego kraju odbiorcy.

Tak zwane blokady znajdują się najczęściej w układzie wydechowym i układzie dolotowym. Można tez spotkać dodatkowy moduł ograniczający obroty do 6,500 tysięcy i prędkość do około 80km/h czyli tak zwany Blackbox. Mit, że we Włoszech motocykl ten nie był blokowany jest nie prawdziwy ponieważ w tym kraju także istnieje odpowiednik polskiego prawa jazdy kategorii A1 które ogranicza moc motocykli o pojemności silnika 125cm³ do 15 koni mechanicznych.